onsdag 1 februari 2012

Bouldering!

Så, efter att ha avslutat skoldagen vid fyra så var det dags för mig att inta klättringskyrkan i Ibrox ännu en gång (klättringshallen är i en kyrka, finns många kyrkor häromkring som inte är kyrkor. Mestadels är de pubar). Vi bouldrade mest idag, men jag fick visa upp mina knutfärdigheter och repklättra i alla fall en gång.


Jag klättrar, bokstavligen, på väggarna! 

Jag i alla fall ett steg på vägen! Jag har blivit bouldering-medlem (bouldering är när man klättrar mindre väggar utan rep), och jag har blivit uppskriven på en sextimmars kurs som ska ta mig till fullt medlemskap så att jag kan repklättra med pöjken min! Skoj!

När jag kom hem hade Olle diskat och gjort fint, så då stökade jag ner lite igen och fixade kvällsfika: brieost med kex, kvittenmarmelad, körsbärstomater och rostade sesamfrön. Plus te så klart, vi dricker te jämt nuförtiden... Vi kollade på Glee medan vi åt, stackars olle fattar verkligen inte grejen... Och jag måste säga att jag blir ett mindre och mindre fan för varje avsnitt jag sett på senaste tiden.

Olle har fått nytt, förlängt kontrakt idag också! 2 månader till blir det definitivt, och nu ska han börja få översätta lite grejer från svenska också. Spännande!

OCH, viktigast av allt: på lördag får vi ny dusch, så tills dess: undvik oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar