måndag 20 februari 2012

Djupdyk

Jag inledde veckan med att inviga min nya bikini i ett premiärdopp i skolans bassäng, det var så skönt att sträcka på kroppen lite och känna musklerna jobba efter att ha varit i sjuk-koma hela förra veckan. Dock gjorde jag en dundertabbe efter första längden. Jag hade nyckelarmbandet runt foten, men spännet var inget vidare så nyckeln ramlade av. I den djupa änden i så klart! Så det blev till att låna goggles och plåga öronen med lite djupdyk på jakt efter min skåpnyckel. Undra om de andra överdrivet seriösa simmarna tyckte att jag var jobbig när jag blockerade en hel bana i min jakt...

Hade bara en lektion idag, det var problem session på kemin (= alla sitter och pratar om annat med varandra tills svaren kommer upp på skärmen), så jag konverserade med Rachael som dumpade sin pinfärska pojkvän igår helt hux flux, via sms under Valentinveckan. Charmig tjej! 

När jag kom hem smaskade jag i mig det sista knäckebrödet till lunch och sen dess har jag suttit ankrad i soffan i mitt nya fina kök och låtit fingrarna springa över tangentbordet i ett försök till att skriva klart arkeologiessän. Det har gått mycket framåt måste jag säga, men en dag till krävs det nog. 

När jag satt här lät det plötsligt hiskeligt högt bakom mig. Jag trodde vädret hade blivit bananas, men det var bara en fönsterputsare som lekte med en jääääättelång kvast på mina sköra rutor. Nu är de rena och fina i alla rum, lagom tills vi får besök, och jag behövde inte lyfta ett finger. Kalas! 


Nu ska jag försöka ta mig igenom ett biologitest på 20 min. Önska mig lycka till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar