tisdag 14 februari 2012

Middag med hjärtat

Vi har precis kommit hem från vår mysiga middag på Stravaign 2, mätta och väldigt belåtna! Femrätters, himmelsk mat, jättetrevlig personal och supermysig restaurang! Har haft en riktig toppenkväll, men nog gick det vilt till (tydligen!): jag har upptäckt att jag har svart nagellack i öronen, mina favoritklackar är sönder (spännet - jag sörjer djupt!) och jag tror att min milda otur smittade en av servitriserna, om spillde en hel drink på en tjejs klänning. Ajajaj, det är inte alltid lätt!


Vackra Glasgow i skymningen


Mysigaste restaurangen i en av de mysigaste gränderna!





Min älskling! 


Olles älskling!


Menyn - MUMS!


Fördrink: Flirtini


Första förrätten: Parmesan- och salvia polenta med tomatfondue och kolgrillade grönsaker 


Andra förrätten (och min favorit): Carpaccio på skotskt nötkött med sesamfrön, chili, indiska marinerade grönsaker + vattenkrasse inlagd i lime och ingefära. Stark! 


Varmrätt: Kycklingbröst (så mört och fint) fyllt med körsbärstomater och oregano, serverat med en helt fantastisk lins- och rödbetscassoulet och puré på butternut squash (helt sjukt god!).



Efterrätt: Varm apelsinsockerkaka direkt ur ugnen, med choklad- och kardemummaglass. 


Te och en jättegod Rocky Road-bit som avslutning på kvällen


I ett skyltfönster i en second hand-butik på väg hem. Lägg märke till svenska hjärtat längst uppe! 


Haha, så här såg jag under kvällen ungefär (inga glasögon!). 

Nu blir det sängdags, labb imorgon! God natt kära vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar