lördag 3 december 2016

Ledig fredag och juuuuulpynt

Liksom igår var jag ledig förra fredagen, och Olle jobbade bara halvdag så vi fick en hel del gjort! Jag började själv på morgonkvisten med en frostig prommis till banken för att öppna ett nytt lönekonto, och därefter drog jag till optikern som testade mina ögon ordentligt (jag har fått lite huvudvärk av allt mikroskopande på jobbet den senaste tiden). Vi fotograferade ögonen från alla vinklar, vi testade trycket och så klart genomgick jag alla möjliga syntest... Som vanligt har synen blivit lite sämre, så det blir till att köpa nya snart. Typiskt!


Jag mötte frosten med min filt/halsduk. Myyyyys!

Mysigaste vädret: solsken och kallt! Skottarna håller inte med, de fryyyyser. Mesar...

Värmande mintchoklad på Costa (som var smockfullt - det var ju
 Black Friday!). Alla var verkligen på stan, till och med våra
 grannar Anne & Neil som jag träffade inne på Costa.


När Olle slutade och hämtade mig hos optikern tog vi ut lite busspengar för att bussa oss hela vägen till IKEA - och de nya sedlarna är prydda med ABBA-damer och fisk!



Olle fick buss-dryck från Starbucks.


Vi körde inte på IKEA först, vi tog en sväng förbi granncentret Braehead för att hälsa på Laura innan (hon jobbar där). Det är också här curlingmästerskapen pågått på senaste tiden, och vi sprang rätt in i ett svartrött-beklätt herrlag. Ooops...



IKEA-time! Jag dreglade över sovrum och Olle över köksöar som vanligt...


Vi var lite sugna men glömde bort det i kassan. Rackarns!

Vi kunde inte vänta tills bistrokorven (jag hade inte ätit någonting alls hittills)
 så för att orka med nedervåningen stannade vi i restaurangen och åt
 brie- och svamppaj med potäter. Mums!

Lugnt och skönt med IKEA på en vardag, även om det var Black Friday.


JULGREJER!


Vi handlade mest ljus dock, jag tror inga julgrejer fick följa med hem. Vi var mer ute efter värme & diskborstar...


...däremot åkte egna julpyntet fram förra helgen. Vi började med att tillverka en julig tavla av överblivet tyg sedan förra julen och lite pimp som Olles syster Anna skickade i julklapp förra året. Med min nya staple gun! 





Olle bidrog med att byta till julskärmar överallt...


...Tim fick sig själv julslips-pyntad och en ny röd fluff-filt!


...jag sydde en kudde av stuvar...


...sovrummet blev rött och grönt...




Jag har julpyntat min sida med en glob och en liten gran som Olle gav mig i adventspresent förra söndagen.




Mer adventspaket! Julörhängen som fiskat in komplimanger på jobbet hela veckan, man tackar!


I badrummet finns det jultvål och överallt i huset står Olles näsdukslådor (hans mest omtyckta inredningsdetaljer). 

(Jag tar tillbaka't, det här är Olles favorit!).


Medan Olle pluggade förra veckan pysslade jag något enormt...


...och till slut blev det en fin dörrkrans (så fin att grannen mitt emot i 92 vill ha en egen, så det blir helgens syssla). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar