söndag 11 december 2016

Kompishäng värt baksmällan

I fredags var det julmys på hög nivå hemma hos Elgsons då våra älskade vänner Laura och Niall kom på besök och vi alla konsumerade alldeles för mycket vin, spelade spel, stannade uppe till 4 och skrattade och pratade så mycket att jag inte hade någon röst morgonen därefter... Otroligt lyckat skulle jag säga!


Olle var helredo för en spelkväll redan i fredags morse, han byggde sig en liten spelstation med hela urvalet!


Laura och Niall är ju typ svenskar nu, så de gillar sådana saker som hjortronlikör och glögg, viktigt att ha på lager!


Olle var glöggmästare och serverade i...


...vår nya lilla dryckestank! Ingen vill behöva resa sig för att hämta mer.


Vi sket i att laga mat och beställde hem istället, men medan Olle värmde glögg svängde jag ihop en snabb guccis i alla fall.




Olle tjuvade!


Nya finglasen blev välanvända under kvällen.


(Niall var dock lite besviken att de inte var gjorda av äkta kristall). 


Hans dåliga humör försvann när han för första gången fick smaka Asti dock. Han var ett fan, han är likt mig själv förmodligen fortfarande en 18-årig student innerst inne.


Vi hade mysfaktorn på hög nivå här hemma, med fejkpaket och allt!



Vi var redo för gruppbilder också - ingen selfiestick kanske, men lite mer professionellt! Det gick sådär till slut dock, men problemet var nog hur mycket vi druckit snarare än kameran...


Testbild med nya fjärrkontrollen - som Olle hade diktatorisk kontroll över.



Pojkar och deras leksaker...



När Laura äntligen kom efter jobbet bytte Olle ut fjärrisen mot sina chef whites, och graduations-ceremonin kunde börja!




Certifierad köttbullsmakare!


Samt lingonsyltsägare!





Olle stod för lingonsylten, medan jag tillverkade diplomet.


Jag borde bli professionell diplomdesigner tror jag.



Stolta klasskamrater och köttbullsmästaren himself. 


Första spelet: dryckes-Jenga.


Första utmaningen - ABBA så klart!


Niall hade självförtroendet, men hade problem med den här utmaningen...




Äntligen kom maten! Dumpling Monkey till alla!

Desserten var Lauras favorit.


Nästa spel handlade om att använda vardagliga/lustiga föremål för att undvika/ta sig ur dödliga scenarion.


...och så kom vi till den här delen av kvällen, som nog hade varit lättare, men mindre rolig om vi avklarat den tidigare innan den fyrtioelfte flaskan vin öppnades...


Mr & Mrs Elf!



Laura ville absolut också vara med!



Aw, Olle och hans tvillinghuvuden!



Hela gänget skulle prompt med - men inte I tröjan den här gången...






Olle fortsatte med fjärrkontrollerade bilder resten av kvällen. De flesta är lite mer udda än den här!



Vi avverkade som sagt en del dryck, och maten vi beställde hem räckte till en middag för alla samt nattamat. Perfekt!

Niall vandrade hemåt runt fyra-halv fem och resten av oss gick till varsina sovrum, för Laura sov över i lillrummet. Hon har sin egen tandborste här nu och allt! Bästa nattasambon! Hon sov snällt till tolvslaget nästa dag, och Olle klev upp vid 10. Själv lyckades jag få ca 3 timmars sömn, för klockan 7 gick jag upp och mådde pyton. En kväll fylld av vin hade inte hjälpt förkylningen, så jag drack nog en liter te innan de andra klev upp i ett försök (dömt att misslyckas) att få rösten att fungera och smärtan att försvinna. Det hjälpte dock inte och jag mådde inte bättre förrän först efter "frukost" och senare under dagen efter att Olle köpt mig lite droger åt halsen och febern. Bakis- och förskylningskombo är inget jag skulle rekommendera...


Dagen blev bara värre; jag skulle städa upp medan de andra sov, men allting bara sket sig till höger och vänster, så när Olle klev upp hittade han mig här på köksgolvet med ett skåps innehåll på golvet...



Vad bjöd Olle på till frukost då? Jo, ostig grillad ciabatta och beans. Precis vad vi behövde!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar