söndag 11 december 2016

Fredag vs fredag

Den här fredagen var den första på tre veckor som jag spenderade på jobbet, de andra två har varit lediga för mig. Även om det är kul på jobbet är det ganska skönt att bara jobba 4 dagar också, men allt går bra! Jag piggade upp mig själv med att komma in till ett julpyntat kontor i alla fall: i torsdags åkte jag in extra tidigt med kassar med julpynt för att piffa lite med Steph innan de andra kom in. Det var lyckat, alla var nöjda med pyntet och förmodligen även glada att jag städade upp lite bland alla grejer. Jag kan inte låta bli, det bara måste vara rent och organiserat runtom mig!


Olle och spenderade onsdagkvällen med att fylla kulor med bl.a Christies favoriter: marshmallows.



En till varje kollega!


Julkilten på och jag var redo för julpynt i ottan!




Christie fick en kula och enligt önskemål även en chokladlåda till kontoret. Jag bara öser in poäng på kontot!



Steph fick en speciell gåva även hon - luktagott för torra händer!


Fikahörnan - viktigaste stationen. Där finns kaffet (som jag inte dricker).


Vi har ny skylt - och nytt pynt!


Det blev frukost på jobbet sedan: hanns inte med inna jag for på morgonkvisten.


Fredagen innan vart det hemmafix för min del: sambon var utflyttat och jag spenderade dagen med att måla lister, städa och rensa skrubbarna på skit. Hela hallen var så full att det var svårt att ta sig ut...


Men nu är det rent och fint i lillrummet också, om än lite tomt. Måste ha plats för framtida inneboendens grejer!



Det tog mig ett tag, men till slut hade jag täckt vår helt vanliga Billy i lila klistervinyl. Mycket snyggare!


Något annat som gjordes hela dagen var tvätten. Vi hade fått ny maskin och högarna med smutskläder försvann sakta men säkert. Sköööönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar