onsdag 21 december 2016

Julmys i West End

Trots att vi kom hem lite sent i fredags kväll båda två så var Olle uppe med tuppen i lördags morse och ville gå på prommis vid 7. Jag hängde på och hade precis blivit pigg när vi kom hem och Olle säckade ihop i sängen igen. Någon timme senare var han dock uppe igen, stylad och redo för äventyr!


På väg ut på brunch!


Vi följde Glasgows färgglada graffitispår till West End's Hillhead Bookclub.






Det var mysigt värre i julbåsen på HHBC.


Dejtsällskapet var muntert, speciellt efter att han fått sin kaffe.



Jag drack en te, som en ordentlig britt.


Maten kom och en kaffeinerad Olle blev ännu gladare.



Jag åt kryddiga pocherade ägg med chorizo, Olle käkade pulled duck med stekt ägg.



På väg hem passerade vi ett fik där tomten satt. Han vinkade in oss, men vi fegade ur och lät barnen sitta i knät istället...


(Det bar inte av hem direkt, vi handlade lite först, bland annat hos grönsakshandlaren).


Vägen till affären var lika festligt dekorerad som West End.


Jag kom hem med en ny jacka och andra second hand-fynd!


På eftermiddagen tog jag mig en till prommis genom West End, mot en salong för att färga fransarna.


Solen hade precis gått ned när jag kom fram, och när jag senare kom ut i mörkret väntade Olle på mig halvvägs hem.


Vi tog en till tur runt bitarna av WE som vi missat tidigare. Julmyset var på topp!






Ashton Lane lyste upp mörkret.



Middagen intogs på gamla favoriten Ketchup. Mums!


Olle drack karamell-shake, och jag drack typ romerska bågar.


Burgaren vi delade på var ett juligt monster med bönburgare och två enorma getost-fritters.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar