tisdag 13 december 2016

Julmys på stan

I helgen var Olle pepp på att göra stan, nu när hans tenta var över. Vi begav oss ut illa kvickt på söndag morgon för att hinna med allt innan min klippning på eftermiddagen, och vi hann med en hel del...

Mössan på! Det var kyligare än 15°C +
(som vi dragits med den senaste veckan).


Första stoppet: Deichmann! Olle letade skor medan jag drack en mandlig julkaffe och drömde om gummistövlar.



Stan var full av tomtar efter Glasgow's årliga Santa Dash. Tom sprang med sin lilla baby Am i en renkostym i en barnvagn, för Beatson Cancer Research. Jag sponsrade med £10 - vem vill inte sponsra en renbebis?!


Vi gjorde ett och annat besök hos olika bokaffärer, men hittade bara deprimerande jul-litteratur...


Olle var skeptisk angående ett origami-set (jag kan göra bättre med bara gamla kontorspapper och Youtube på min lunchrast!) och jag var skeptisk angående ett vetenskapsset. NASTY science?! 


TOMTEN!


Vi avnjöt en currykorv-lunch på George Square's julmarknad. MUMS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar