onsdag 8 juli 2015

Sverige-semestern Del 7 - Valpvardag

Under min andra vecka i Sverige hade Eva semester, så det blev mycket häng hemma med diverse valpuppfostring hela veckan, men nu och då kom vi iväg en sväng, i måndags ner på stan med lilla Ajax med (in till veterinären och den läskiga djuraffären där alla ville gosa och alla hundar ville nosa) och jag kom vidare hela vägen till Bollnäs där jag träffade Spunken med ny snubbe i regnet. Supertrevligt var det, vi fikade gånger två (lunch och glass på Roy's först, och sedan chokladbollar på NK) och gjorde Bollnäs Centrum lite snabbt, samt Systemet.

Kort morgonpromenad med våra minivovvar i skogen, Ajax's första runda hemma i vår skog!

Redo för kompisdejt!

Till slut kom jag sedan hem ändå, efter en massa busstrubbel (jag hade ju ingen fungerade telefon att ringa efter skjuts med) och hemma väntade Emmis som var på besök, hade jag vetat det hade jag ju försökt ta mig hem mycket snabbare! Vi hann hänga ett tag i alla fall, och till och med skypa med Olle lite innan hon åkte hem, och det blev ju mer häng senare i veckan, så det var inte alltför tungt med lite missad tid.

I tisdags blev det mera hundmys (med skarpa valptänder och klor!), den här gången utomhus på baksidan då Eva gjorde iordning dammen för sommaren, och vår lille rackare till valp hjärtans gärna ville vara med och leka lite! Senare kom även lilla Selma på besök, med tillhörande mattar Jennifer & Linda, och det blev valpslagsmål hemma först, och sedan igen nere på stan då vi åkte ner för lunch allihopa. Gissa om vi var poppis nere på stan med våra båda valpar! Linda och jag satt ute med hundarna medan Eva & Jenni beställde, och alla kidsen på minigolf-banan flockades runt oss och våra valpar, men förvånansvärt nog fick även Linda och jag några kommentarer riktade till oss, de tyckte bland annat att vi var väldigt lika. Och det är ju förståeligt, vi är ju syskon, haha!

Tvångsdusch efter ett smygdopp i dammen, den sluga lilla jäkeln!

"Hjälp Selma!".

Butter i mattes famn...
De slåss ju hela tiden när de är tillsammans, lilla Ajax & Selma, så ibland måste vi separera dem, med ena inne och
andra ute, och då blir det kollaps på golvet!

Tunnbrödrulle på Flinken till lunch, det är grejer det!

Gött mos!

Efterrätt i bilen, nya favvoglassen choklad-Daim! Att ingen tänkt på det här förut?! Jag har
ätit några stycken... Tur att den var god i alla fall, jag var lite upprörd efter att
kassören flirtade med min Mami! USCH! 

Väl hemma blev det skvallerblask-mys på gräsmattan, eller ja, mys och mys... Tur man läser fort, för tidningarna
rök fort!


Kungen hemma på gräsmattan, med valpmagen framme!

Bekväm liten hund i nya hemmet, skönt att han är bekväm hemmavid!



Nyvaken.

Syskonbråk!

Ge mig råttan!


Favoritleksaken rabarbern funkar även som solskydd och och fläkt.

Jag tog även itu med lite skolgöra på morgonkvisten en av dagarna, det var dags att välja projekt inför nästa år. Nu väntar jag bara spänt på att se vad jag fått!

På eftermiddagen någon av dagarna blev det också en snabbvisit till farföräldrarna och min faster, där även min kusin befann sig för att visa upp sin lilla söta nya dotter. Det bjöds på både smörgåstårta och efterrätt, så det var tur att vi bara åt lite hamburgare innan!



Presentinslagning till lill-tjejen, hela tre fulla lådor med grejer från Skottland
blev det.


Redo för bebismys!

Fika på G.

Mera mat (som åts någon gång under veckan): lamm och revben. Gött vettu!


Shoppingvanaste vovven! (På någon av hans stadsvisiter som skedde under veckans gång).


Fan vad kul det är att leka med allt som egentligen inte är leksaker...

...speciellt borstar, och speciellt om någon just använder den!

Vad gör du i MIN bädd?!

Jag ska gräva ut dig, skithund!




Aaah, äntligen MIN bädd. Med tandborsten i högsta hugg.

Gosegris!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar