onsdag 8 juli 2015

Sverige-semestern Del 11 - Sista dagen (snyft!)

Min sista heldag i Sverige firades med ännu en stadsutflykt, den här gången till Gävle med Eva, pappa och så klart lilla Ajax, för lite shopping (eftersom jag har en snäll pappa som tycker att jag ska ha lite svenska stålar att bränna på rea-smycken!) och mumsande av en annan Olles (förlåt älskling!) chicken wings på O'Leary's regninga uteservering. Vi hade det supermysigt trots regnet, maten var skitgod och vi blev alldeles för mätta, och jag kunde för stunden distrahera mig själv från att inse att jag skulle resa hem till Glasgow nästa dag.


God morgon!

Jag inledde min morgon med att testa en massa olika
 frisyrer (och kläder) (och kanske några av Mamis skor).
Något ska man ju ha att pyssla med...


"Vad fasiken gör du för något matte?".

Ajax gillade inte Gävle först, så vi fick sitta och mysa lite på en parkbänk så att skulle lugna ned sig. Han
ville nog bara snusa och sova den lilla typen!

Parkprommis för nödvändigt kisseri.


Chips och drinkar till förrätt på "Olles".

Vi fick flytta in efter ett tag, det började regna ute. Vi visste inte hur vi skulle göra med Ajax först, men...

...som tur var löste sig det utan problem! Tur att Olles fönster/dörrar kan öppnas överallt
och att vår lilla valp inte har några problem med att ligga utomhus och snutta på
lappar i Evas jacka.


3 sorters wings - vitlök och parmesan, teriyaki & klassiska buffalo. Så gott,
men kladdigt.


På vägen hem var Ajax lite tröttgrinig och ville inte ligga på golvet, så han parkerade
sig hos mig och tuggade på sin skål, lilla lyxnissen!



Vi käkade vår efterrätt hemma, pappa och jag åkte en tur och raggade på stan
och handlade vanilj- och päronsplit-glass som avnjöts med varma hjortron.


Trött liten gris mysandes i min soffa.

Sista kvällen med den här gosegrisen, det gjorde ont i hjärtat!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar