fredag 17 juli 2015

Baktokig Del 1

Medan Olle och Nancy gick till sina respektive jobb måndag och tisdag befann jag mig hemma vid spisen. Det bakades så det stod härliga till kan jag säga, äntligen var jag hemma i mitt egna fina kök! 

När man är tvungen att skiljas från en sådan här stilig karl varje morgon måste
man dränka sina sorger (i sockerkakssmet) och fokusera på annat.
Bakning till exempel!

Banan, choklad & kaneltigermuffins på G.

Muffins i ugnen, kardemummasmet i köksassistenten.

Ta-da!


Kardemummasmeten utfylld med jordgubbar...


Mer muffins! Nedan: Dekorationerna släpas fram...


Kolamousse på!


Reese's!

Daim på vissa rackare.




Knäckmuffins av alla slag uppskattas på Olles jobb, så det måste bakas nu när
jag varit borta och de inte fått något på länge.


Det blev jordgubbs- och kokostema på minisarna.











Redo för förvaring.

Mer muffins!


Färdig kardemummakaka med jordisar.





Jag mumsade på isländsk honungsyoghurt i pauserna, jag brukar
varken äta mat eller mina bakverk när jag bakar.

Surdegsbröd x3.



Perfekt att avnjuta med salladsbars-rester!




Kardemumma- och jordgubbskaka till efterrätt, serverad med honungsyoghurt.



Resterna donerades till Olles jobb, Nancy kan ju inte äta allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar