tisdag 7 juli 2015

Sverige-semester Del 2

Vår andra semesterdag började likt den första med en ordentlig hundprommis, även den här gången utan Emma (men med hennes vovvar). Vi tre sambos vaknade ungefär samtidigt och vädret var riktigt glassigt och hundarna riktigt speedade och vakna, och trots att de försökte väcka min syster med pussar och liknande så log hon som död i soffan, så vi lät henne sova (stackarn måste ju ut med hundarna varje morgon annars). Den här morgonen tog vi dock en annan rutt, genom Vågbro's för tillfället inte så våta våtmark längs ån. Hur mysigt som helst!

Man blir lite småfrustrerad och måste sitta och gnaga i leksakslådan när matte aldrig vaknar...

"Hallå! Ska vi gå ut snart eller?".

Prima väder.

Claudia fick bada, men det lite djupt för lilla Frans (men det hindrade honom inte från att drutta i ändå).




Varmt var det...


Efter en lång varm prommis med både frivilligt och icke frivilligt badande kom vi slutligen hem till Emma som satt på balkongen och solade med Angel, som likt syrran stannat hemma och sovit när vi gick. Pappa dök upp från jobbet nästan samtidigt och anklagade dem båda för att vara latmaskar innan han satte igång med att göra frukost. Den morgonen blev det utomhus på vår fina framside-altan, nyoljad och solvarm. 


Man blir mätt av för många mackor, så min metod för att kunna smaka på allt är att dela in mackan i delar.

Olle och Nancy kör på "bygga på höjden"-metoden, och öser på allt på en gång!



Så här söt kan man vara om man är lite frukostsugen...


Efter vår stadiga frukosten for Emma hemåt och lämnade oss med pappa och endast en hund, men det gick lika bra det. Vi hjälpte pappa att sätta upp och tvätta trädgårdsgungan i solen, och sedan gav vi oss ut på en lång cykeltur för att visa Nancy mer av närbygden. 

Ren, fin och färdig - och redo för gungning!


Nancy var fräsig på Evas cykel (med signifikant sänkt sadel).

Olle var cool på pappas racer, medan jag tog min käraste Gröna Fara.

Hälsingland i mitt hjärta.




När vi kom hem var det nästan dags för matlagning, men vi slapp då Jennifer och Markus dök upp och ville umgås istället (vilken tur, vi hatar ju att laga mat!). De stannade för middag med (och efterrätt så klart) och efter att de åkt åkte vi också, till andra halvan av Lindas familj för att få Olles luffarbarr klippt av Linda. Nancy och jag höll oss inne i vardagsrummet med grabbarna (efter att de visat oss runt på övervåningen snabbt (och tvingat oss (= mig) att hålla i en hemsk liten ödla. Som var rätt söt). Ludvig var en riktig ball-Allan som vanligt, och Hampus var bara snäppet efter. Det trollades och dansades och dessutom lärde Ludvig Nancy att spela Yatzy (jag vann!), samt en och annan svordom jag inte hunnit lärt henne än, efter att hon visat upp sina svenska-kunskaper. Det var riktigt skoj, och Olle blev riktigt fin i håret med, win win!

Frozen cheesecake och bubbel till efterrätt? Ja tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar