fredag 17 juli 2015

Biobesök och... mer sallad!

Haha, jag visste att den skulle komma här någonstans! Jag tog mig en långdag på bio förra veckan, först såg jag San Andreas med favoriten The Rock och en massa läskiga jordskalv och tsunamis i huvudrollerna (jag tyckte den var skitbra faktiskt) och en flytande Starbucks-kanelbulle i näven, och efter en snabb lunch med Olle i solen blev det melankoliskt med en massa pensionärer på sista visningen av Ian McKellen's Mr Holmes. Också bra, men ingen adrenalinkick direkt... Därefter blev det hemfärd med Olle och, ni gissade rätt, mer sallad!

"Frukost".



Olle rostade pumpakärnor att ha i den här gången.






Kvällen spenderades utomhus på promenad med Olle, det har blivit några fina sådana i vår behagliga sommarkvällstemperatur (ca 16°C...),  och förmiddagen därefter blev jag hemma och förberedde mer sallad (det tar aldrig slut!). 


Lyxfrukost med Sverige-medpackad marmelad, och nedan: dessertförberedelser.



MAT!


Vi slog på stort och involverade både pinjenötter, varma ingredienser och getost i vår sjuttioelfte
variation på sallad.




Kvällssällskap.


Äntligen efterrätt! Mumsiga jordisar med Olle kokos-gräddyoghurt. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar