fredag 17 juli 2015

Översättningar och... mer sallad!

Runt mitten på veckan fick jag jobba lite, det skickades både transcription- och översättningsjobb från Pexel (och mer har jag fått under dagarna som gått, jobbigt men välbetalt), och förutom att äta sallad och goa efterrätter hemma tror jag även att jag hann med att gå utanför huset någon dag, på stan en sväng och på någon bio. Men jag minns inte riktigt när, var, hur... Dessutom hade vi en mycket trevlig Skype-session med mina päron någon dag, och Olle föräldrar flera gånger. Händelsecentrum i Glasgow, helt klart!

Översättningssnacks. Jag känner mig ungefär som filuren på muggen när solen skiner ute och jag sitter inne
med en skånsk golvläggare i lurarna...

Vad kommer nu då tro? SALLAD!





Mums! Både i sallad och till efterrätt!


Olle bidrog med vitlök- och parmesankalkonstrips.

Varma tilltugg.

Uppdukat & redo, middag för 3 framför TopGear.



Efter maten gick Olle och Nancy och spelade basket medan jag satt hemma och
tragglade med jobb och kokade sylt på spisen.

Basketbollarna var sötsugna när de kom hem så Olle gjorde iordning efterrätt till dem båda. Konstnärligt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar