tisdag 7 juli 2015

Sverige-semestern Del 6 - Välkommen hem lilla Ajax!

Efter ytterst lite sömn gav Eva, jag, och pappa oss ut på vägarna igen i söndags (och missade en dag av superväder, men det var värt det) för hundvalpshämtning i Ludvika. 

Viktigt med frukost och matsäck, vi hade en hel picknick-korg full av godsaker!



Angel följde med på roadtrip och sov jättesnällt med mig i baksätet, för det mesta i
mitt knä. Mys!

Glasspaus!

Första titten, och Gud så söt!

Inte så jättesugen på att lämna lill-husse...


...eller stor-husse!


Jag vill inte följa med er i koppel tack!

Äntligen i bilen med nytillskott i baksätet, och en trött liten sådan!

Han var vaken lite i alla fall...


...länge nog för att hinna med att tugga lite på min goa väska.





Jag bytte dock snabbt ut min väska mot ett mer valp-vänligt snack - goråttan!



Så söt att man smälter!


Glassigt att sova i solen.

Angel fick tillbaka sin plats efter att Ajax satt fram ett tag.

Och hon njöt fullt ut, den lilla ökenråttan!


Bad- och vattenstopp i Falun, där vi mest bråkade om kopplet.




Jag vill inte!

Titta vad fin man kan vara!


Nej, jag vägrar att gå i koppel, PUNKT.

Lite nyfiken på vattnet ändå...

Äntligen hemma! (Men utan Martin Timell).



Angel har blivit vakthund.

Full i bus i full fart!


Nya syskonen.

Med blicken på den goa grillborsten...





Han kan ta riktiga dåliga bilder den här...

...men även riktigt fina!


Puss på dig syrran!

Käka mattes kamera, gott!


Förbjudna ställen är extra roliga...

...hon märker det säkert inte ens!

Gott med boll...

...roligt med större boll!





Vi var ganska hungriga när vi kom hem, speciellt efter allt lekande med valpen ute, så det blev snabb rest-grillmat till middag, och sedan blev vi bombarderade av besökare, först då Linda & Daniel kom förbi med en väldigt exalterad Selma, och sedan då Snuden och Benjamin kom över för valpmys och varma bananer med glass. Mys mys mys!



Lite trött under middagen, då måste man sova på husses fötter...

...eller på en bekväm kudde.

Monster-Selma bara kom och ville fajtas, stackars Ajax!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar