fredag 17 juli 2015

Söndagsgrubb

Min bakbloggning från Sverige var mycket lättare att gå igenom, för jag skrev upp vad som hände varje dag. Icke så här, och mina bilder är för det mesta av mat (förbered er...), vilket inte gör saken lättare... Rackarns! Jaja, jag kan i alla fall meddela att vi har ätit gott och mycket här hemma, min första söndag blev det storhandling och efterföljande mums hela dagen!

Quesadillas till frukost.



Frukt ät viktigt...

...och mer quesadillas var ännu viktigare (vi matar ju även Nance här hemma).
Hon fick sin quesadilla serverad i rummet då hon satt och skypade med vänner
från Oz (som blev väldigt avundsjuka!).

Viktigt att förbereda som kallskänka och främste frukostkock.





Efter vår frulle hemma blev det åter en vända ner på stan för glasögonshopping den här gången, för oss båda. Jag höll på att bli tokig för det tog för evigt, jag hittade inga snygga bågar och så var jag även tvungen att hjälpa Olle att leta, han ser ju inte hur han ser ut i testbågar...

Testing, testing...


Väl hemma blev det mer mumsande, jag förberedde efterrätt först (i form av vit chokladmousse med hallon i mina "PV"-glas från Erikshjälpen hemma i Söderhamn. 

Tack så mycket David Stephen, de var jättegoda & fina!





Vi hade storhandlat och bestämt oss för att, i brist på matlust för varm mat i det fuktiga och varma vädret, leva på sallad under de närmaste dagarna. Och vilken sallad det blev!

Massor med material att hacka, bara att börja!

Bön- och tomatsallad på G, och nedan: Man måste ha många skålar för att ställa
till med salladsbar, speciellt om man tagit med en hel hög fina sådana från Sverige!


Ingen salladsbar utan ost!

Nu börjar det likna något!

Mer frukt!



Olle bidrog med mumsig kyckling. Nedan: Tillverkning av böndipp med soltorkade tomater.


Koriander och nektarin, mums!

Färdig!




Mumsig pesto-kronärtskocka längst ned till vänster.

Bara att lassa på och slå sig ned!


Till efterrätt bjöds det på mumsiga skottgubbar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar