söndag 27 april 2014

Tropiskt

Fredagen var en till stekhet dag i Söderhamn, så jag befann mig utomhus för att maximera njutandet. Jag gick på morgonprommis med vovvarna och satt sedan ute och pluggade lite, målade naglarna och pysslade med annat som inte kräver för mycket energi i värmen. 


Skogsprommis.

Försökte ta en selfie med vovven...

...det gick inget vidare! "Sluta genast! Dumma matte...".


Jag befann mig hemma själv, Jennifer var duktig i skolan och alla andra jobbade och jag skulle invänta Claudias ankomst då Emma skulle på födelsedagshelgssemester, men de kom på andra planer, så jag for ner på stan istället och hjälpte till backstage med att stänga caféet på Furan med Mami och sedan även Jenni innan vi kunde fara hem och avnjuta middagen utomhus.


Bland annat de här godingarna erbjuder de på Furan: Pannacotta a la Ahlgrens
Bilar. Vi fick oss ett litet smakprov, mycket mumsigt!

Till middag blev det laxsoppa och kronärtskockor, också mycket
mumsigt!


Bakom berget av blad gömde sig ett fat med kallt fläsk
och lammkotletter. Angel luktade sig till dem och när vi
flyttade skålen kunde hon även se dem. Gud så frestande!

"Lamm?"

En annan viss filur var också sugen...

Perfekt spaningshöjd! "Om jag stirrar länge nog kommer de nog
till mig...".

Vi avslutade kvällen med att titta på Let's Dance, då känns det verkligen att man är i Sverige!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar