lördag 19 april 2014

Årlig påskäggsjakt

Igår var det långfredag, och så klart då också dags för familjens årliga påskäggsjakt! Det var härligt att träffa och krama om alla igen, och vi hade en riktigt trevlig dag som vanligt. Alla var extremt taggade inför äggjakten, men sedan blev det lite lugnare när vi dåsade i soffan framför brasan innan maten...

Jag hade en mycket mysig morgon med lilla Angel och stora Ceazar. Vi var lite regnsjuka allihopa så det blev ingen promenad, bara mys i sängen! I morse var vi iväg på en liten promenad, mycket energi skulle användas från påskäggen vi åt igår alla tre, så vi var ganska pigga (efter att vi alla tre sov till 9 inne i mitt rum, Angel under täcket inkorvad i lakan och min pyjamas - mysigare kan man knappast ha det!). 


Morgonmys med Limpan.


Våra besökare kom vid tre igår, så innan dess pyntade vi bara huset och tog det lugnt, men sedan blev det som sagt full rulle (såsom det ofta blir när man får återse sin familj som består av väldigt många medlemmar!). 

Angel hade en liten fjädersamling i sin korg också...

Innan vi fick leta påskägg satt vi i vardagsrummet och
snacksade på osthjärtan, speciellt omtyckta av barnbarn
och hundar.

Hampe var finklädd, Ludde var taggad och Jennifer var lika fin som
vanligt!




Tokungar!



Tokmamma!

Alla var som sagt extremt taggade för jaktstarten (pappa påstår att jag tjuv-
startade, det ligger möjligtvis något i det...).


Det var Dagges första gång, men trots allmän förvirring klarade han sig bra!

Ceazar hittade sitt ägg först, och innan någon (i kalabaliken som rådde) hann
ta det ifrån honom hade han ätit upp allt!


Gott!


Ludde blev nummer 1 bland oss människor!

Jag blev nummer 2! 

Nummer 3.


Näst sist?

Klart!



Vad fick du?







Nyfiken i en strut!
Efter jakten blev det matkalas med en massa olika korvar och revbensspjäll, mycket uppskattat!

Claudia fick också mat, som hon la ut över hela
tvättstugegolvet!


Kladdan fick inget påskägg så hon delade med en ovillig Angel!

Efterrätt för de som orkade (inte jag!).

Jennifer orkar alltid choklad!

Efter maten blåste jag bubblor och spelade fotboll med Ludde & Hampe.

Jag spöade grabbarna två gånger!


Det öppnades inte bara påskägg igår, jag hade paket med mig också!

Fotoboken med bebisbilder var uppskattad.

Det är jobbigt att leta ägg...

Dagens andra gulliga par, Memmis & Kladdan.

När alla åkt hem följde jag med Jennifer och lämnade pojkarna hos deras morfar, och blev kvar ett tag då vi blev involverade i ett kubbkrig, tjejerna mot killarna (vi brudar förlorade hårt. 3 gånger...).





Vi åkte som sagt på storpisk...




 Kvällen spenderades hemma i soffan med våra påskägg framför teven och brasan, härligt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar