fredag 4 april 2014

SPRL

Så var det helg igen efter en grå och oproduktiv vecka. Jag har inte börjat med min pluggning inför mina tentor än trots att det stått på listan varje dag (jag skyller på vädret, det är så deprimerande). Jag var dock på studiebesök (som jag ordnade till själv med en gästföreläsare) på Scottish Parasite Reference Laboratory på Royal Infirmary igår morse, och det var väldigt produktivt! De har precis flyttat in i en ny byggnad och deras labb var helt makalösa! De hade en PCR-korridor. En KORRIDOR! 

Jag pratade först med Claire som jag mejlat med sedan hon gästföreläste för oss, och sedan fick jag en rundtur av henne innan jag först fick prata med en tjej som studerade där för att bli en certifierad Biomedical Scientist och sedan en kille (John) som studerade till Clinical Scientist. Han var supertrevlig och gav otroligt bra råd och tips om allt möjligt. Jag föll verkligen för stället, synd att det är så svårt att få jobb där, det har väldigt få platser, men som sagt, jag är väldigt sugen!


På väg in i byggnaden för att besöka ett riktigt fint labb
med hjälpsamma och trevliga forskare.

Royal Infirmary.

Efter min lilla utflykt var jag på tygaffären i stan och
inhandlade bland annat det här fina tyget - jag
har sytt hela dagen idag!

Mer material!



Mellis när jag kom hem - blåbärssmoothies.

Kvällsmys med ännu ett bad, det hjälper lite mot vårkylan
i vår lägenhet i alla fall...

Det syns kanske inte så jättebra, men vattnet glittrade med små hjärtan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar