fredag 25 april 2014

Fika med faster

Igår förmiddag medan alla andra var borta for jag ned på stan med min faster för en liten shoppingrunda och mumsig lunch på Hildes Café på Furan. Centrum är inte jättestort i Söderhamn, men det var roligt att titta lite i affärer (speciellt som jag fick en jättefin klänning!), och lunchen var supergod (så klart!). 

Jag käkade sallad från salladsbaren, räkor och fetaost med mangocurry-dressing.

När vi lunchat klart blev jag hemskjutsad till en sjuk Jennifer som mest ville sova framför TV:n, så jag begav mig ut på en liten cykelrunda i Skärså för att fördriva tiden. När jag kom hem pluggade jag lite grann, och vips så var pappa och Eva hemma och vi fick middag. Igår bjöds det på blodpudding, fläsk och potatis med löksås (gott) och i förrgår blev det isterband med persiljestuvad potatis (ännu godare!). 

Cykla och fota samtidigt är knepigt, men inte
omöjligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar