onsdag 23 april 2014

Glada Hudik

Idag har jag hälsat på Sabina i kyliga Hudiksvall, och både shoppat, fotat, lunchat och fikat i storstan!


Vi inledde näringsyran med tacotallrik på Jambo efter
vår lilla shoppingtur.

Därefter knatade vi runt vid vattnet och tittade runt i sjöbodarna.

Vi var lite sugna, men det var för kallt för mjukglass.





Vi satte oss ned och blickade ut över havet en liten sväng...




...men det blev kallt så vi hittade närmaste kondis och tog
en fika!



Under berget av vaniljsås ligger hallonpajen jag avnjöt
med en päronfestis.


Glassbar i fiket.

Efter att jag sagt hej då till Bina efter ett trevlig tjejhäng åkte jag hemåt med X-tåget och landade i Söderhamn som var lika soligt men lika kallt som Hudik. Jag har inte satt mig in i hur stadsbussarna går numera, så jag knatade in till stan och shoppade vidare innan jag fick skjuts hem av Linda.

Promenad i Söderhamn: förbi kvarnen...

...och rådhuset in till stan...

...och Oscarsborg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar