tisdag 8 april 2014

Pexel, picknick & plugg

Jag har haft en lång dag idag. Det började med jobb på Pexel i morse innan jag skyndade hem för att vänta vid telefonen för ett samtal från Holland. Klockan 1 fick jag dock ett mejl och ett sms där det stod att de ville ringa på torsdag istället, till min besvikelse och indignation. Jaja, då blir det väl torsdag då! 

Efter den lilla missen omgav jag mig med vänner då jag, Ula och Leon bestämde oss för att ha en picknick i det till synes soliga vädret. Jag kånkade således en massa mat och en filt till Kelvingrove Park där vi klättrade en hel del i leran för att hitta den ultimata platsen innan vi slog oss ned. Vi hade en trevlig picknick, men trots alla väderrapporter om solsken hela dagen så åkte vi på en släng med regn mitt i vår trevliga lilla picknick. Tur att vi alla är nordeuropéer och har upplevt värre väderlekar! Efter ett tag bröt vi dock upp från parken och flyttade till Kelvingrove Museum där vi satt på en solig trapp och slapp leran och kunde gå in om det regnade. Vi var där till klockan 7 (tror aldrig att jag upplevt en längre picknick!) och sedan kom Olle och mötte mig och hjälpte mig hem med grejerna. 

Väl här hemma fick vi båda lite pluggande gjort, vilket känns skönt. I morgon har vi planer på att hinna med ännu mera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar