onsdag 16 april 2014

Restid

Jag sov som väntat skitdåligt igår natt, jag vaknade flera gånger och bara låg och väntade på att larmet skulle ringa. Jag gick äntligen upp klockan 6 och var ute ur lägenheten och i en taxi på väg till busstationen klockan kvart i sju. Jag var på flygplatsen i Edinburgh strax efter åtta och allt gick finfint; snabb väskcheck och säkerhetskontroll (trots att jag blev visiterad) och bara en dryg timmes väntan innan jag fick hoppa på Norwegians plan till Stockholm. 


Jag och mitt jättehandbagage på väg till flyget.

Soligt Edinburgh!

Boarding.

Mot havet!

Snöigt över... Norge? 

Det var lika soligt när jag landade (lite småturbulent) i Stockholm som när vi lyfte från Edinburgh, men jag njöt inte riktigt av det då jag kutade för att hinna till mitt tåg (tidspessimist och lättstressad). Jag hann - jag hämtade väskan, hann med att köpa en juice på Pressbyrån och var 15 minuter tidig till tåget. Två timmar senare var jag framme i ett haglande Norrland och fick äntligen krama om min Mami, pappa, Jenni och vovvarna! Och så fick man äta också, jag var superhungrig eftersom jag inte ätit sedan frukost...

MAT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar