onsdag 23 april 2014

Pizzabak och paket på pappas födelsedag

Direkt när stackars pappa kom hem från jobbet fick han börja jobba på sin egen födelsedagsmiddag, men när det blev dags att baka ut pizzan hjälpte Jenni till och jag varierade mellan att vara paparazzi och lägga upp såser (det var väldigt jobbigt så klart).









Jennifer var ett riktigt proffs på slutet.





Jennifer gjorde två pizzor och pappa två.



Skjuts in i ugnen!

Titta vad fina de blev!



Precis när pizzan var klar kom pojkarna hem med Eva och trots att de redan ätit gick lite av den hemgjorda pizzan i (det finns alltid rum för pizza)! 

Lite mycket Cola kanske?

Pizzafest!

Vi hade en trevlig liten pizzafest ute på altanen medan pappa öppnade paket. Efter ett tag anlände Emil också (och blev trakasserad av Ceazar som fullkomligen avgudar Emil) och sist men inte minst Linda (som nu inte gillar mig mer då jag skrämde vettet ur henne...). 



Ceazar ville ha pizza...

...men ville inte tigga så han ansträngde sig för att se oskyldig ut.

Rester.

Efter maten sparkade pojkarna först boll, men Ceazar bara sprang och tog bollen och gav den till Emil, så till slut gav vi upp och började kasta GRIS istället (inte Luddes bästa sport) och Ceazar sprang emellan och fick sig ett riktigt ordentligt konditionspass.Vi höll på att skratta så vi kissade på oss och jag höll på att visa underbyxorna när Jennifer kastade en hög boll (jag hade en kort klänning, men även fina underbyxor på mig, så det gjorde inget). Till sist blev det kallt och vi gick in (jag vann förresten!) och strax efter det for pojkarna hem med Linda och resten av pizzorna till Magnus och blev kvar runt köksbordet för att pilla Eva med en nål i tummen för att gräva ut en liten sticka. Efter den nålpärsen samlades vi alla i vardagsrummet för lite mer paketöppning och dessert i alla dess slag. 


Pappa var nöjd med sina paket (dock mest med Emils jättepåse fylld
av Piggelin) men Ceazar Förstöraren var nog gladast!

Ge mig!

PAKET!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar