tisdag 29 april 2014

Summertime

Det har som sagt blivit väldigt grönt och blommigt här i Glasgow medan jag avnjöt solen hemma i våriga Sverige. Sämre väder har det varit, men det påverkar tydligen inte så mycket. Jag tror att både växterna och jag själv har vant oss vid detta fuktiga klimat, på bara ett par dagar har min snustorra hud återhämtat sig från soliga Sverige!

Så här fint är det utanför vårt hem!










Snart är det Commonwealth Games 2014 här i G-town!

Så, bara för att det är soligt ute och mycket grönt så tror nu Olle
och jag att vi är mästerplanterare. Vi får se hur det går med
den saken!

Igår planterade vi i alla fall krasse, broccolisallad, ruccola, chilli och
persilja.





Vi fuskade lite också och köpte med oss färdiga plantor från Dobbies:
olika tomatsorter och smultron. Det slutar säkert med att vi har ihjäl dem,
men innan dess får jag gå och lukta på tomatplantorna, de luktar så gott
och somrigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar