måndag 7 april 2014

Brödbak

Jag sitter här hemma själv just nu och hoppas på att Olle ska komma hem snart så att vi kan gå ut och springa. Jag gick inte till gymmet idag som jag planerat (fy mig!) då jag hade en massa järn (eller ja, bröd) i ugnen. Jag har bakat massor av matbröd idag, av alla dess slag, medan jag lyssnat på föreläsningar. Jag har hunnit med lite (igen, med betoning på lite) studier också, men jag var så trött efter all bakning att jag inte tog in mycket. Jag hoppas på att lite frisk luft och kvällssol ska pigga upp min lilla hjärna så att jag kan fortsätta senare.

Jag började med focaccia, men jag fick problem då skålen
inte rymde all deg, måste tänka igenom recepten jag hittar
mer tror jag (eller skaffa en gigantisk bakmaskin!). 



Honungslimpa.



Filbröd med russin och frön.

Grovt brytbröd.

Överblivna bullar av samma deg som brytbrödet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar