söndag 27 april 2014

Grillpremiär

Igår var bara pappa och jag hemma, så vi underhöll oss själva (och vovvarna) först med frukost och sedan med skogspromenad innan vi gick våra skilda vägar: jag pluggade klart för påsklovet i Sverige och pappa köpte virke. Efter det sammanstrålade vi igen och åkte en sväng för att hälsa på farmor och farfar där vi blev bjudna på "surpaj" (hallon & röda vinbär). 


Morgonpromenad.

Alltid mycket vitsippor hos farmor & farfar.

När vi kom hem från fikavisiten hade vi Eva med oss och vi däckade alla på altanen i hettan och försökte vila oss inför en lång natt, och i mitt fall en lång resa. Efter tag piggnade vi dock till, med lite bubbel och chips...



Bubbel!

Tuppis på altanen med Lill-Limpan.



Sedan blev det grillning! Pappa trollade lite också, den ser
inte ut att stå stabilt den där...




Det blev sparris till förrätt.


Premiärgrillen! Gud vad det luktade gott...

Lite mer magi...

Klart man ska premiärgrilla när solen skiner och björken
slår ut!

Efter grillningen spenderades resten av den lååååånga kvällen väntandes på Y-bussen i soffan. Det är riktigt svårt att hålla sig vaken i en mysig soffa med en varm hund med ingenting spännande på TV. Men, vi haffade bussen, jag kom på och nu sitter jag här efter en dryg timmes sömn på Arlanda och har checkat in, lämnat bagage, gått igenom säkerhetskontrollen och bloggat 3 gånger. Vad fasen ska jag göra resten av tiden då?  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar