fredag 1 november 2013

Snart dags!

Snart ska vi fara iväg till Göteborg för en liten weekend med Olles familj. Olle jobbar halvdag idag och jag ska försöka få klar en labbrapport som ska in på måndag, men sedan far vi! 

Igår jobbade jag med rapporten mest hela dagen, med undantag för ett litet möte jag hade med Tansy om masters-kursen. Det är ju dags att börja maila folk! 

Anledningen till att jag var ledig igår och idag är att personalen strejkar på skolan, alla labbar blev inställda och bibblan var stängd. Många verkar inte ha vetat och det var lite kaos på skolan... Men det var en fin dag, så det gjorde inte mig så mycket. Jag satt i solen i fönstret i kemibibblan och skrev och lyssnade till strejk-tutorna nedanför.

Soligt igår.

Höstigt på skolan. 

Häromdagen var vädret inte lika bra. Jag skrev mitt test i onsdags eftermiddag
i labbet och det lät som att glastaket skulle rasa in. Det haglade, ösregnade och
blåste som aldrig förr. Det var uppehåll när jag var på väg hem dock, men det
var fortfarande översvämning i tunneln. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar