lördag 23 november 2013

Helg igen

Veckorna går så fort, nu är det helg igen! Snart är det December och snart får man åka hem. Det ser vi verkligen fram emot här i Skottland! Sedan jag senast bloggade har jag lyckats lägga stickandet på is och börjat plugga lite mer. I onsdags pluggade jag på morgonen och deltog innan föreläsningen i Glasgow Uni's vetenskapsmässa för att se om det fanns några bås som letade efter praktikanter till nästa år. Inte speciellt mycket tur på den fronten, men jag fick lite gratisgrejer i alla fall. 

I onsdags fick jag även reda på vad jag fick för betyg på essän vi skrev (för hundra år sedan känns det som). Den gick prima tydligen, A2 blev det på den. Jag måste erkänna att jag känner mig smått pressad nu, jag har satt min egen ribba så högt...

Jag avslutade skoldagen i onsdags med ett långt pass på gymmet, jag kände verkligen för det (det händer ibland!). Jag skulle gå på ett yogapass också, men upptäckte att de bytt instruktör till en äldre kvinna som jag verkligen inte gillar, så det fick vara. 

Torsdag-fredag har varit renodlade molekylärbiologi-dagar med föreläsningar på förmiddagen och labbar på eftermiddagen. Labbarna är dock väldigt enkla och vi kommer alltid ut efter halva tiden. Det sägs att nästa vecka kommer att vara mer tidskrävande, men jag vet inte jag... 

När vi har molekylärbiologi har vi alltid många små timhål under förmiddagen, så det blir ofta att vi alla äter lunch tillsammans. Igår blev det (hör och häpna) purjo- och citronsoppa i läkarfiket. Det var en mycket intressant soppa måste jag säga, jag har fortfarande inte bestämt mig för om den var god eller inte!

Efter soppan knatade ett gäng iväg till Starbucks, men jag hade redan varit där på morgonen, så det kändes överdrivet att gå igen. Jag fick dock bara i mig halva min pepparkakslatte då jag spillde resten då en jädrans ekorre for upp som ett skott ur en soptunna bredvid mig när jag gick förbi. 




Svenskt godis på danska Tiger! Jag köpte
inget dock, jag sparar mig till i jul. 
Efter labben for jag ner på stan för att handla lite och för att möta Olle efter jobbet. Jag hann gå på tygaffären, en bokaffär och danska butiken Tiger innan Olle slutade. När han väl kom för att möta mig hade jag precis betalat några julklappar i Lego-butiken, men för mig blev det bara att gå ut och vända, Olle var mycket förnärmad över att jag gått i Lego-butiken utan honom och ville gå in igen. Sagt och gjort, vi gick en till runda och gick sedan vidare till John Lewis ("Åhlens/NK") för att kolla in deras fina juldekorationer. 



Vi har också (till mångas fasa jag vet, men vi far ju hem över jul och vill njuta så länge som möjligt) julpyntat hemma. Det är betydligt mysigare, trots det gröna gräset utanför fönstret. Vi får frost ibland förstås, men mycket längre än så har det inte kommit här, trots vädervarningar för vintern 2013. 

Köket och vitrinskåpet (nedan).


Olle favoritpynt hänger ovanför vår sovrumsdörr.

Inte så juligt kanske, men fint! "Klapparna" är till
Chloes födelsedag som är på G.

Sovrumspynt.

Så kommer favoriten! Vår billiga julgran som står och är fin i vardagsrummet!

Vi var inte bara i gallerian igår kväll, vi var också ner på julmarknaden en sväng innan vi åkte hem. Allt är så fint och juligt i stan, men det gör sig definitivt inte bra på bild...




Korv!


Jag parkerade mina trötta små ben i en julkula ett tag...

När vi kom hem "råkade" vi öppna burken med lösviktslego för att leka
lite... Det var länge sedan, men jag tror att vi fortfarande hade hyfsat bra
koll på hur man gör. Vi lyckades bygga en ganska fin bil i alla fall!

Legobyggargodis för vuxna - från julmarknaden.

Idag blir det studier hela dagen här i Glasgow. Jag ska jobba på min rapport och Olle har snart sin tenta som han är ganska nervös över. Heldag idag med andra ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar