onsdag 6 november 2013

23!

Igår fyllde jag 23 år! Det firades så klart hela dagen, med fika och fyrverkerier så det stod härliga till! Jag spenderade hela förmiddagen med att baka till födelsedagsfestfikat.

Tårta på G - citron- och vaniljkaka.



Misslyckade drömmar som jag fyllde med nutellamousse för att
gömma mitt misstag. 

Färgade små vaniljsandwichar. 

Efter mina föreläsningar kom alla mina gäster och hälsade på och vi fikade, drack bubbel och hade det trevligt tillsammans!  

Alla mina små härligheter.


Mer nutellamousse.

Några av mina härliga gäster; Zoe, Jenny & Beth. Resten är inte med på
bilden, men Marios, Chloe, Laurie och Olle var också med. 

Efter fikafesten for Zoe, jag och Jenny vidare till stan för att möta upp Zoes och min klass som var ute och drack drinkar för att vi blivit av med labbrapporten i måndags. Vi var ganska sena dock, det tog ett tag för taxin att dyka upp, så vi hann bara med en drink innan vi alla gick vidare till klubben Kushion för att dansa. Väl där insåg jag snabbt att skottar inte är speciellt roliga dansare. Varken killarna eller tjejerna rörde sig speciellt mycket, tjejerna stod mest och såg fina ut. Men när jag dansar, då vill jag dansa ordentligt! Som tur var så går den polska tjejen Ula i min klass. Hon är lite äldre och MYCKET roligare på dansgolvet. Vi dansade non-stop till klockan 3 i morse! 


Vad fick jag då i födelsedagspresent? Tja, mina vänner bjöd på drinkar kvällen lång, jag fick en påse med lite smått och gott av Zoe, bubbel av Beth, örhängen från Cypern av Chloe och en stooooor ask choklad av Laurie. Av Olle fick jag presentkort på spa (jag var där i morse - efter 2.5 timmars sömn - och fick en keratinbehandling, massage och hårstyling. Jag somnade i stolen...), biokort (obegränsat med filmer i ett år på vår bio i stan) och en stor Lush-låda med en massa väldoftande badgrejer. Jag är väldigt väldigt nöjd! 


Idag har jag som sagt bara vilat. Jag var inte speciellt bakis faktiskt, vi drack mest vatten då vi dansade så mycket, men jag har varit väldigt trött, trots min lilla tupplur hos frissan. Nu känner jag verkligen att jag måste sova ut för att palla ett maratonpass i labbet i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar