lördag 30 november 2013

Välbehållna

Jag vill börja det här inlägget med att säga att både Olle och jag mår bra, vi var hemma när en helikopter kraschade in i en pub i hamnen i centrala Glasgow igår. Vi var på stan tidigare på kvällen, men åkte sedan hem istället för att gå på bio, så allt är väl.

Vi var och kollade in julpyntet och "skyltningen/marknaden" på George
Square igår, de har precis fått upp alltihop. 

Det blev varken karusell eller skridskoåkning för oss, men det var trevligt
ändå!

Diverse godsaker fanns så klart att ta del av, men Olle och jag nöjde oss med
en kaffe från Costa (mestadels för att värma tassarna och för att jag älskar de
nya muggarna!). 


Som alltid gick vi förbi Royal Exchange Square som ramas in av ett gigantiskt
ljusnät. 


Idag har vi haft en riktigt skön lördag, Olle har pluggat och jag har rumsterat om här hemma för att undvika att behöva skriva på min essä. Det är verkligen aldrig så rent hemma som när man har annat att göra!

Det har bakats potatis här hemma...

...vi har fört oväsen med mixern då vi gjorde
hemmagjord pesto på fetaost och grekisk basilika...

Jag har handlat glittriga kakor efter att ha blivit tjejigt förtjust i affären...

...och så klart sedan ätit dessa glittrande godbitar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar