söndag 10 november 2013

Nytt

Nu har jag varit en dålig bloggerska och inte uppdaterat på flera dagar, men nu känner jag att det är dags. De senaste dagarna har varit väldigt lugna och sköna, precis som resten av skolveckan. Jag hade en heldagslabb i torsdags som verkade vara för lätt för att vara sann, men icke! Allt gick som smort och vi var klara vid 3 redan! Detsamma hände på fredagen då vi bara var i labbet en timme istället för tre. Verkligen lugnt och skönt! 

Jag avslutade fredagen med en mysig eftermiddag med Ellie. Hon kunde inte komma på mitt kalas men ville ändå fira mig, så efter skolan bjöd hon på lunch på en mexikansk restaurang i stan och sedan på bio. Vi såg "Thor - The Dark World" och Ellie tvingade även i oss en varsin B&J-milkshake, trots att vi var otroligt mätta efter att ha överdoserat på mexikanskt. Det var väldigt gott så klart, och väldigt skönt att man kunde gömma sig och jäsa i en biosalong i några timmar innan man var tvungen att visa sig ute igen! 



Igår hade Olle och jag en pardag och umgicks med varandra i alla fall hela förmiddagen. Vi var först på marknad i regnet och sedan for vi iväg till IKEA och Dobbies där vi hamstrade inför jul. Man måste ju ha glögg, julknäcke, prinskorv... Tur att IKEA finns! 


De har en gigantisk julavdelning på Dobbies som är väldigt mysig att knata
igenom. De hade även ett önsketräd på avdelningen, Olle tyckte att lappen
nedan skilde sig från mängden av barn som ville ha Xbox och hundar.


Här har vi en till hälsning från Olle: "Tomten kommer inte i år".
Stackars Rudolf...

Olle fann även detta mycket underhållande. En "rocking moose"
titulerad "Ekorre". 

Efter att vi kom hem från IKEA spenderade Olle dagen med att plugga medan jag höll på något hemligt. Vi råkade båda förlora oss i våra aktiviteter och insåg vid halv åtta att vi kanske borde äta något. När vi kommit fram till detta upptäckte vi så klart också att vi inte riktigt hade något att äta hemma, så det blev en tripp till affären på kvällskvisten. Vi var tillsynes ensamma i affären och det mesta var väldigt utplockat, men vi lyckades rätt bra ändå. 

Det blev lite plock till "middag" framför en film, bland annat det här godiset
som vi köpte på marknaden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar