lördag 16 november 2013

Uppe tidigt

Idag är jag uppe tidigt för att se om jag kan komma iväg på en ISoc-tripp till England. Jag är ovanligt pigg, men det håller nog inte alltför länge när jag sätter mig på en varm buss. Jag har trots allt haft långa dagar i labbet de senaste dagarna. I torsdags hade vi heldag med en lunchföreläsning, men labben var väldigt lätt, snabb och trevlig, så det gjorde inte så mycket.

Efter labben knatade jag och några andra Masters-studenter iväg till vårt zoologimuseum för ett networking-event med före detta studenter och lärare. Det var trevligt, men inte helt användbart. Jag har dock suttit hemma under de senaste dagarna och letat efter praktikplatser som en galning. Förhoppningsvis kan jag börja söka snart.

Eventmat!

Networking.

Igår efter labben var min hjärna helt stekt, så jag for ner på stan och bara njöt av den vackra julbelysningen som de nyss satt upp. Jag upptäckte även att de hade börjat med julmarknaden vid St Enoch, så när Olle slutade jobba hängde vi där i minst en timme. Fin avslutning på jobbveckan, helt klart! 


Julbelysning!


Marknad.


Glitter!

Middag, den bästa den här veckan!



Liten bil med pizzaugn. En sådan skulle
man ha!

Bailey's-choklad.

Poffertjes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar