söndag 24 november 2013

Nedräkningen har börjat

I torsdags var det en månad kvar till vårt besök i Sverige och idag är den en månad kvar till julafton! Jag är alldeles för julhungrig, jag vet, men jag kan inte hjälpa det! Igår julpyntades det ännu mera hemma hos familjen Elg/Nilsson och nu har Olle också smittats av min julbacill. Äntligen får han sjunga för full hals de enda sånger han kan, julsånger! 


Paketinslagning pågick igår, en av mina absoluta
favoritsysslor!


Hur allt ska få plats, det vet jag inte...




Det snösprejades hej vilt här hemma också, vi får ju ingen naturlig produkt
just.

De här kottarna har vi överallt i lägenheten, de luktar jättemycket kanel
och Olle är så klart överlycklig över detta.

Nu har vi fått upp ljus i granen också.


Igår inhandlades även första julstjärnan.

Jag hängde upp lite mer juliga gardiner igår också, och
pimpade med ljusslingor.

Julen är här! 

Julbonus - skoj med Olle.



Idag julpyntas det desto mindre, det pluggas nämligen för fullt hemma hos oss. Jag har arbetat hela förmiddagen med min labbrapport, just nu har jag rast och ska baka en äppelkaka med min hemmagjorda äppelkompott som tillverkades den här morgonen, men Olle slavar fortfarande över sina skolböcker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar