söndag 10 november 2013

Late night baking

Så här efter middagen gav jag mig på att baka makroner för första gången i mitt liv. Det blev hyfsat lyckat faktiskt. Några lyckliga få makroner blev fina nog att ha med på bild, andra var mindre vackra, men alla var väldigt goda! Olle smaskade så att det hördes hela vägen hem till Sverige när vi skypade med min kära far på hans dag! 


Förberedelser är viktigt.

Just ja, jag bakade ju drömmar också! Ville ta revansch
då jag misslyckades totalt med dem senast jag försökte.
Den här gången gick det bättre, nästan som fasters kakor!

Tillbaka till makronerna. I receptet stod det att de skulle vara lika stora
som en femkrona. Både Olle och jag tvekade inför detta och ville ha mått
i brittisk valuta! 


Ta-da!





Morgondagens lunchlåda? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar