onsdag 20 november 2013

Fast i stickträsket

Jag sitter här hemma och borde väl plugga, men häromdagen började jag sticka och nu kan jag inte sluta! Hittills har det blivit två mössor och jag har två till stickningar på G. Inte ett smart drag att börja med den här aktiviteten så här mitt i terminen! 

Jag borde alltså skriva på min labbrapport som ska in på måndag. Jag fick tillbaka min förra labbrapport igår och jag är väldigt nöjd med resultatet måste jag säga: A3 blev det den här gången! Jag funderar på att knata till skolan och hämta den så att jag kan använda den som mall för min nästa. Om det funkar så funkar det! 

De senaste dagarna har jag som sagt stickat mycket, men jag har så klart varit i skolan också. Vårt schema har gått tillbaka till ett som liknar vårt original, med några undantag, och vi har tagit en liten paus i molekylärbiologi-kursen (till i morgon). Jag var på gymmet i måndags också och körde två pass, ett yoga och en core strength. Jag svär, jag har träningsvärk i öronen... I kväll blir det yoga igen och ett pass på gymmet med Olle efter att jag vilade igår på min namnsdag. Som vanligt hade jag glömt att det var min namnsdag, det finns inga sådana kalendrar här nämligen, men min far påminde mig som vanligt med ett litet sms. 

Vi "firade" namnsdagen med mumsig räkgrytmiddag framför Sveriges match mot Portugal. Dock såg vi inte hela, Olle stängde av efter att Portugal punkterat vår kvittering i andra halvlek och började plugga istället...

Jag har bilder på alla måltider den här veckan utom gårdagens! Det här
var söndagens pastagratäng med nyupptäckt, kryddig chilli pennepasta
och Kristians utgångna mozzarellaost. Vi fick ut redigt med portioner av
den här, Olle käkar det fortfarande till lunch!

I måndags fick jag som belöning efter gymmet min nya favoriträtt: fiskburgare!
Det är tredje gången på tre veckor vi äter det, men vi kan inte låta bli, det
är så gott! Jag gick lite överstyr också och gjorde 3 såser (curry, BBQ, sweet
chilli) och ett kryddsmör med dill...

Den här gången serverade vi burgarna med bulgur, stuvad spenat och
blomkål och broccoli. 

Jag såg då min chans att ta tillbaka datorn och avslutade kvällen med ett Skype-samtal med familjen. Till och med vovven var med den här gången! I morgon är det bara en månad kvar tills jag är hemma och får se dem allihopa, längtar så otroligt mycket! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar