fredag 29 november 2013

Långdag

Idag är det återigen en lång dag på G, jag har labb mellan 10 och 5 (dock är det här sista labben för den här terminen). Det känns både bra och mindre bra, jag gillar att labba, men det tar mycket energi att sitta och jobba i ett labb i 7 timmar. Jag ser i alla fall fram emot att molekylärbio-kursen snart är över, och för att fira ska Olle och jag gå på bio i kväll!

Jag hade labb hela dagen igår med och i onsdags hade vi en datorövning (vi har ännu en på måndag). Jag känner mig otroligt tacksam för alla kurser jag tog förra året, det jag lärde mig sitter faktiskt kvar någorlunda och hjälper otroligt det här året har jag märkt! 


Fin skymning på väg hem från labb.


Kristians tyska tjej var här och hälsade på igår och käkade middag med oss. Olle och jag lagade pumpa för första gången då hon är vegetarian, och det gick hyfsat bra, hon verkade glad och nöjd i alla fall. Vi köttätare var också nöjda, för vi åt korv till!

Pumpa med ädelostfyllning, på väg in i ugnen.


Till efterrätt blev det banoffe pie, min favorit. Jag har aldrig gjort det själv,
men den blev riktigt bra faktiskt. Jag la till fudgen jag gjorde i helgen och
Olle tyckte till och med att det var godare än helgens äppelkaka. Då vet man
att man har gjort ett bra jobb!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar