söndag 30 oktober 2016

Oktober-ansträngningen Del 6: Ännu en mini-födelsedag

Det har pågått ett diskret firande av Herr Nilsson i flera dagar nu, som sagt först i torsdags med fotboll, middag och tårta och dessutom i helgen och i fredags. Fredagsfirandet stod herrskapet Nilsson/Demert för då det kom paket på posten lagom till att jag kom hem från fredagspasset. För att förgylla paketöppningen skyndade jag mig då att piffa lite i vardagsrummet igen, men jag hann inte med någon matlagning. Tur att Olle gärna äter micrade matlådor!


Jag gjorde mig redo för både eftermiddagsskift i labbet och ett besök hos mina två referens-professorer. De känner mig ju redan väldigt väl, men det skadar inte att se lite professionell ut när de båda håller på att skriva referenser för jobbet man blivit erbjuden!


Middagsdukningen gick fortfarande i ett Halloween-tema, fast med lite kärlek inblandat.







Olle tyckte mynten var perfekta för att spela lite air hockey. Med mitt ansikte som mål...




Grattis hela vägen från Gnarp, och nu har vi en burk full av torkade trattisar.


Olle fick umgåsa med present-skickarna också under liten Skype-session som pågick tills Graham Norton började tjattra på TV:n med gästerna Benedict Cumberbatch, Eddie Redmayne & Bryan Cranston. Trevligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar