söndag 30 oktober 2016

Oktober-ansträngningen Del 2: Sol, ledig make & GIF-match

Förra torsdagen var en riktigt trevlig dag, med både Olle och mig själv hemma. Solen sken genom fönstret, Olle blev bakgalen i en pluggpaus och på kvällen fick vi skypa med mina päron också, som efter lite skype-uppehåll hade massor av nyheter. Bland annat fick vi reda på att vår snofsiga hund nu äter physalis direkt från Evas buske inne...

God morgon! Vårt numera nakna träd var präktigt klätt i höstfärger för någon vecka sedan.


Tok-Olle var liiiiite spejsad i sina pluggpauser, men i en
 av dem blev han produktiv och agerade bagare i alla fall.








I gengäld för allt bröd stod jag för middagen: det blev en ljummen pastasallad.


Fredagen blev lite mindre solig och lite mer jobbfylld. Olle var tillbaka på jobbet och jag jobbade eftermiddag i labbet. Återigen var jag alltså nere med fingrarna i olika blodkärl och visade interna strukturer av fårlungor och hjärtan för exalterade, och inte alls äcklade, studenter...

Morgonkorre i dimman, han höll stenkoll på sopgubbarna.


Jag gjorde mig iordning för jobb och lyckades slice:a upp fingret på TVÅ ställen när jag öppnade en förpackning. Perfekt timing med blodiga, öppna sår i en labb med potentiell infektionsrisk.

På kvällen kom Olle hem tidigt och var superladdad efter endast en dag på jobbet: det var GIF-match (och varma äpplen och glass som efterrätt) på G! 


Den äppliga sockerchocken kan ha haft något att göra med Olles lilla maskerad bland Halloween-hyllorna på Sainsbury's när vi kvällshandlade senare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar