lördag 8 oktober 2016

Solig labbhöst

Ah, äntligen helg efter mina 3 dagars deltidsjobb i labbet! Jag jobbade hårt halva dagarna både onsdag, torsdag och fredag och jag kände att under fredagens lektion hade jag verkligen fått till mina svar och förklaringar angående hur man kalibrerar mikroskop alldeles perfekt. Kidsen var fortfarande förvirrade så klart, men vi verkade reda ut det allihopa så småningom, de har en tendens att överkomplicera saker och ting, och fast svaren finns tydligt i labbmanualen är det få som faktiskt läser den ordentligt nog för att inse det. Tur då att jag finns och kan svara på samma frågor om och om igen! Det låter kanske tråkigt, men det är ganska trevligt faktiskt. Igår fick jag ju ha mina alldeles egna kids, de under onsdagen och torsdagen vickade jag ju bara för. Mina kids kan mitt namn nu, och jag har nästan lärt mig alla deras, så länge de sitter på sina platser! Dessutom är det ju alltid trevligt att hänga med mina härliga kollegor; i torsdags med Kenneth, Mary, Alan & Steph (som jag aldrig träffat förut men som var väldigt entusiastisk och bra kompis-material) och igår med mina stadiga kilare Kirsty, Billy & Kenneth igen. Fantastiskt att jag aldrig sett Kenneth förut under min tid på UoG, men nu hänger vi minst två-tre gånger i veckan... 


Jag var redo för labbande både torsdag och fredag, under torsdagen med Mamis & pappsens stöd runt halsen - ser rätt bra ut va? Jag måste säga att det är trevligt att inte alltid gå runt i gymkläder eller pyjamas, det känns som att man har ett syfte (och så blir man lika lycklig som Olle när helgen kommer och han får överge sina kostymer). Ingen ser vad jag har på mig under labbrocken i och för sig, men huvudet sticker jag ofta ut...


Det fina vädret har fortsatt alla dagar den här veckan, och vi har finfin utsikt från
 vårt himla-labb högt uppe bland de oexisterande molnen.


Höstfärgerna sprakar tvärs över gatan, och hela vägen till- och från universitetet. 




Vi kan till och med få till lila träd!


Efter mina eftermiddagspass hinner jag precis hem och börja laga mat så att allt finns på plats tills herrn kommer hem hungrig och vill käka. Ibland får jag även ett ryck och tar upp precis alla spisplattor, i torsdags för att laga mat OCH göra en kastrull-full med äppelmos.


Räkpasta bjöds det på i torsdags, med en extra liten smakbit av chorizo- och köttfärspasta som sedan blev till en kylhylla full av nästa veckas matlådor.










Igår blev det mer pasta, smaksatt med spenat, bacon & kalkonbitar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar