fredag 7 oktober 2016

Måndag

Ah, ännu en arla morgon och jag sitter här som en zombie och väntar på att Olle ska vara redo för frukost. Det blir verkligen svårare och svårare att ta sig upp nu när det är så mörkt...

I måndags försökte vi gå tillbaka till vår gamla rutin med att gå till Olles jobb, men det blev just bara under måndagen, det var alldeles för tidigt och mörkt för att gå upp! Vi fick se soluppgången på väg till stan dock, och det var ju lite fint! 


Som att titta upp på rosa sockervadd...



Halvvägs! UoG-tornet sken i solen från alla håll och kanter.



I Kelvingrove Park stötte vi på andra skarpa färger.



Min alltid lika villiga modell poserade snällt.

På väg hem alldeles ensam genom parken en andra gång tog jag en scenisk rutt - utsikten
 mot UoG är så fin från toppen.


Väl hemma blev det städning och lite piff efter helgens IKEA-visit, och så klart även rejäl matlagning under eftermiddagen. Olle måste ju ha mat, både hemma och med sig på jobbet! 

Pepparkakspaus! Jag tog mig ett litet mellis mitt i allt pysslande (kunde inte låta bli att
 köpa mini-männen, de var så söta! Alltid kul när affärerna börjar med julgrejer, även
 om det är alldeles för tidigt...)


Till middag bjöds det på en pytt baserad på allt vi hade
 hemma som var på väg att/hade redan passerat sitt
 datum. Jag kallade det för en bondpytt, med bönor
 och prinskorv a la IKEA. Verkade gå hem hos maken!

"Det här kan jag äta varje dag" - Olle, måndag den 3 oktober. Tyvärr säger han det om det
 mesta jag lagar, så det har förlorat sin mening lite...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar