tisdag 18 oktober 2016

Får, ledighet & höstparker

Igår var det dags för möte igen, men det blev bara ett kortvarigt sådant. Resten av den vanliga timmen spenderade vi på en snabb-dissekering av fårhjärtan- och lungor för att förbereda oss för veckans labb. Vissa lärarassistenter vägrade blankt och ville springa och kräkas, andra hängde över axeln på mig och hjälpte till att klippa, skära och stoppa fingrarna i olika blodkärl medan jag jobbade. Härligt med gemenskap och lite bonding över blodiga organ (och precis i tid till Halloween).


Det är ganska Halloween-igt på väg till och från skolan.


Vissa mådde som sagt illa, men de flesta av oss var riktigt hungriga när vi kom ut från labbet, lite smått blodiga. Tur då att jag hemma hade mumsig mat sedan söndagens middagslagande...

Vad blev det då till lunch? Jo, passande nog en gryta med LAMM-färs, bacon & svamp!

Perfekt ris, det är bäst att ha till gryta.


Till middag blev det sedan kylrensningspasta, så Olle var nöjd.






Idag var Olle ledig igen, så hans måndag igår var en fredag, medan hans nästa jobbdag fredag blir en måndag och en fredag. Smått förvirrande... Han är i alla fall hemma och pluggar idag, imorgon och på torsdag och jag har varit med hela vägen idag (inget extra pass förrän imorgon). Vi startade med sovmorgon till 8 och sedan en varsin stor tallrik gröt med äppelmos & en smoothie. Efter det lämnade jag honom ensam ett tag innan han kom smygandes in i sovrummet runt lunchtid och släpade ut mig och kameran på en solig prommis i Victoria Park. 

Solig morgon i Hyndland.

Superstudenten!

Jag gömde en kaffechoklad i hans block igår efter att jag
 varit på affären. Den är borta nu...

Bästa kläderna för en höstprommis: Olles Helly Hansen!
50% av anledningen till att vi gifte oss skulle jag säga.

Jag är avis på grannarnas träd. Vårt är bara gult än så länge...


Mot Victoria Park!





















Intressant rotväxt...











In i den kala rhododenro-djungeln.

Munter make på språng. Helt hopplös att hålla reda på!
Det var nog kaffechokladen, för mycket energi...







Parkens invånare poserade snällt.



Mot hemmet igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar