söndag 30 oktober 2016

Oktober-ansträngningen Del 3: Helg

Förra helgen blev lugn och hemmabunden för oss båda, Olle pluggade och pluggade medan jag satt mitt emot och förberedde material för karriärdagen som jag och en före detta klasskamrat planerar tillsammans med en lokal lågstadieskola. Det går av stapeln på onsdag, ska bli riktigt kul!


När jag inte planerade experiment och designade affischer bakade jag lite i köket, det blev en brownie med glasstårte-topp att ha i frysen till oväntat fika, och med Olles hjälp även en kanel-focaccia.



Studier påverkar Olle lite udda. De flesta blir trötta liksom...



Kanelig jättefocaccia. F-n vad vi har ätit på den här länge...





När han inte var galen samarbetade Olle med mig länge nog för att laga mat: det blev en färgglad kalkon-schnitzel med sötpotatis, palsternacka, sockerärtor & spenat.


Allsvensk fotboll, den ultimata matunderhållningen.


På söndagen jobbade Olle helt själv på maten och han bjöd på en otroligt god teriyaki-lax med grönsaker.




Grannen var avis. Han hade bara fått käka blängsylta till lunch...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar