söndag 30 oktober 2016

Oktober-ansträngningen Del 1: Intervju & bak-onsdagar

Nu har det gått ett tag sedan bloggen blev uppdaterad igen, som vanligt på grund av att ingenting riktigt händer och sedan händer det alldeles för mycket! Vi börjar väl jobbletnings-uppdateringen: för några veckor sedan var jag på intervju för ett jobb inom universitetet men på veterinärskolans campus (strax utanför Hyndland där vi bor). Två forskargrupper inom Virologi-avdelningen har gått ihop och ska anställa en forskningstekniker vars roll skulle vara att ta hand om insektarierna (mörka och tropiskt varma rum med alla deras mygg- och flugkolonier) och även att jobba med forskning 50% av tiden. Jag kände väl inte att intervjun gick super, men inte helt åt helvete heller. En bra erfarenhet tänkte jag, det var ju min första intervju sedan jag började söka i september, och min första på väldigt länge rent generellt. Det är bra att öva... Så, jag blev mäkta förvånad när jag i tisdags kväll kom hem och fick se ett mejl från universitetets HR-avdelning. Jag hade blivit erbjuden jobbet! Inga kontrakt har skrivits under (de ska kolla mina referenser först), men det borde bara vara en formalitet som måste genomgås och jag får förmodligen besked och startdatum senare i veckan. Så, tisdagkvällen spenderade jag med att vara hyfsat chockad, medan Olle var helt överlycklig! 


Jag laddade med smuttie hemma och testade nya vinröda "kostymen". Jag var redigt överklädd bland alla forskare, men jag kände mig professionell och lite mer självsäker. Det vill säga tills jag satte mig i konferensrummet med två professorer...

En tågresa och en kort prommis längs kanalen senare så var jag framme.

Olle lagade middag efter min traumatiska intervjudag.
Han är så snäll!


Onsdagen efter framför GBBO hade jag lagat mat: sallad och restpasta blev det då.



Bästa sättet att koppla av efter en intervju: titta på när någon annan galning
 tillverkar mekaniska pajer...



Onsdagen efter intervju-onsdagen blev det semifinal i GBBO, med palmiers, 
jästkaka & problem för Selasi med fondant...









Vår senaste onsdag lev lite kaotisk, i alla fall på slutet. Jag hade en ganska lugn dag hemma på förmiddagen, men runt tre begav jag mig ut för att posta paket till Sverige och lämna lite uppgifter på universitetet. Det första som hände var att jag efter att ha varit på posten hamnade mitt i en pågående skjul-brand. Det bolmade rök långt efter att jag lämnat branden bakom mig och fått universitetstornet i syne, och stank rök. Som tur var gav det fina vädret vika nästan samtidigt och himlen öppnade sig. Inte jättekul för mig kanske, men de som ägde skjulet var nog glada... 

Dyngsur anlände jag efter ett kontorsbesök på universitetet som sagt sedan på stan där jag vandrade omkring och fördrev tiden tills Olle fick sluta. Vanligtvis brukar han kunna gå lite tidigare om jag tajmar fel, men nu när Polen har sparkat Olles kontakt (precis innan månadsslutet) så är det lite mer att göra. Till slut kom han i alla fall ut och vi fortsatte min vandring runt stan tillsammans i jakt på Halloween-utstyrslar. Vi hade planerat en parkostym men kunde f-n inte hitta de detaljer vi behövde, så det var nästan tur att James i sista sekund ställde in festen (som skulle gått av stapeln igår kväll) p.g.a hans sambos smittsamma sjukdom (sambon Ewan är doktor och hade blivit smittat nu under höstens sjukdoms-säsong med något otrevligt. Lika bra att stanna hemma!). 



Efter en stressad Halloween-jakt på stan var det skönt att titta på när
 andra stressade i GBBO-finalen...





Glitterpistage & skimrande physalis - vilka guldidéer av Candice (hon förtjänade att vinna, trots att jag föredrog Andrew...).







Redig picknick!









Andrews mormor, hon har finfina chokladkake-recept, och fy vad söt hon var!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar