tisdag 18 oktober 2016

Dejt-lördag

Både den här helgen och helgen innan har vi haft dejt - och med det menar jag att vi lämnat huset utan joggingbrallor! Förra helgen bjöd Olle först på frukost hemma och sedan tog vi oss ned på stan för att gå på bio. Myspys! 

Medan jag stod i duschen flätade Olle bacon och stekte pannkisar.



Olle och jag har uppenbarligen lite olika pannkaks-stil...


Innan bion avnjöt vi höstfärgerna i Glasgow Green.



Olle kände sig tydligen lite gangsta...

Efter parken gjorde vi Merchant City och hittade en massiv köksaffär
 vi aldrig sett förut, Nisbets. De säljer utrustning till främst restauranger,
men även privatpersoner. Riktigt bra grejer, och priser! Olle funderade
starkt på att köpa en tredje knivslip...

Den här affären har jag heller aldrig sett förut, men jag tvivlar på att de har många kunder...

Det blev en grej inhandlad innan vi såg War on Everyone med
 Alexander Skarsgård på bio: reaskor!

Bara pyttelitet plats kvar nu...

I lördags blev det ännu en dejtig dag, men vi var inte ensamma den här gången. Vi hade stämt träff med Ula & Leon på Hyndland Fox i regnet för en brunch/lunch, så skippade frullen och väntade hungriga på att 12-slaget skulle komma.


Vi hade sällis av en annan hungrig liten vän på morgonkvisten: Herr Rävling satt tålmodigt och väntade när vi vaknade. Grannen hade väl glömt att kasta ut det vanliga brödet...



Mmmm, frulle!

Olle käkade soppa (och så nallade han - väldigt diskret så klart - från min frukost-tallrik).


Ula och Leon var inte bara världens bästa deubbeldejts-sällskap, de kom med gåvor också! Instruktionsmanualer som bröllopspresent, vilken tur!

Så sant, så sant! Olle sprang från vår dejt efter 2.5 timme för att
 hinna till Giffarnas eftermiddagsmatch. Jag, Leon & Ula satt
kvar ytterligare en timme till personalens förtret...

Jag har väl aldrig läst något så sant om mig själv i hela mitt liv...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar