onsdag 1 juni 2016

Marknadsbesök & langustinlyx

I lördags var det marknad här i Partick (äntligen - vi trodde att det var förra helgen och kom fram besvikna), så vi gick exalterade på förmiddagen för ett redigt besök. Ibland går vi bara och tittar, men den här gången storhandlade vi...

Taggad för marknad!


Visst, vi hade precis ätit frukost, men man kan inte tacka nej till vietnamesisk streetfood! Tigermat! 

Vi käkade friterad lotusrot, en tiger-ko-burgare och en tiger-fläsk-burgare.



Vi handlade bland annat olivtapenade, langustinstjärtar, getbrie, oliver, 4 (kändes som 400) burkar olika sylt... 

Jag fick stjärtarna extra billigt av fiskgubben som gillade att jag också
 ogillade ostron, som han försökte sälja de sista av. De är slemmiga sa jag.
 Vidriga, sa han (bra säljteknik?), och så gav han mig mina stjärtar
 för de få mynt jag hade kvar!

Soppbas på G.


Spicy thai-soppa med stjärtar. Mums!


Lite tillbehör i form av pestopiroger satt bra. 

Smördegsbrie-snacks blev det till resten av soppan igår.



Vi handlade även färsk frukt och bär från Perth på marknaden.


Skotska bär, smakar solsken och glädje.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar