måndag 13 juni 2016

Tenta-finish a la Olle

I tisdags blev Olle äntligen klar med sina studier för sommaren! Det verkar ha gått hyfsat om än lite osäkert med en väldigt komplicerad/konstig tenta vad jag förstod (men hur tentan än var vet jag att Olle klarar allt!). Vi mumsade frulle tillsammans på morgonen och sedan stannade jag hemma och städade köket medan Olle åkte ner på stan och skrev. Efter det möttes vi upp igen på stan för en trevlig eftermiddag av shopping och allmänt mys. Bäst att passa på medan Olle ändå var ledig!  


Jag klädde upp mig lite för Olles skull, och lite för mycket skulle det visa sig. Det var inte soligt, men fan vad varmt det var vandrandes mot stan... Otroligt kvavt, tur man hade intressanta anekdoter om Zika-virus i lurarna!


Fin utsikt både ut genom fönstret och tvärs över bordet på karibiska haket Sugar Dumplin i Princes Galleries.


Olle var fundersam över taket, men jag tyckte inredningen var ganska nice. På uteserveringen kunde man sitta i ekor! 


Drinkar och afternoon tea - för att fira eller dränka sorgerna!


Jordgubbs-bellini, Rum punch, choklad- och björnbärskaka, citronkräm, passions-cheesecake och spicy fruktkaka. Mackorna var toppade med mango & kyckling, räkor & koriander och pumpa med blåmögelost.

Efter all shopping (bara till Olle - superfin kostym till bröllopet bland annat!) åkte vi hem och degade framför TV-serier - Olle följer numera GoT...


Okej då, vi shoppade liiiiite åt mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar