måndag 13 juni 2016

Pizzafredag med nya sambon Henry

Som sagt har vi haft en ypperlig städhelg i helgen, och en av sakerna som gjorde det så lätt och trevligt var vår nya dammsugare. Japp, vi gav till slut upp på våran skitsak tidigare i veckan och gjorde slag i saken direkt och köpte en ny. En ordentlig investering, i något så brittiskt som en Henry Hoover. De är inte bara söta och roliga, de används av städare överallt häromkring, och nu förstår vi varför. Den var så kraftfull att den sög upp våra mattor och små bitar av kakel på vissa ställen! Låter inte så bra kanske, men som sagt har vi det väldigt rent nu, och vi är så nöjda. Till och med jag använde den utan problem, och jag hatar att dammsuga. Bröt mitt rekord också, jag hade inte dammsugit på flera år innan fredagkvällen (jag tvättar istället, det är Olles och min deal!). Den förde inget väsen heller, trots att den var så kraftfull. Vilket stjärnköp! Olle var så peppad över att testa den att han mötte vår delivery man i porten när han såg bilen komma genom fönstret. Direkt började han pilla ihop den efter att ha brutit sig in i lådan... Dessutom ville han börja dammsuga ca 08.30 i lördags morse, men jag fick honom att vänta en liten stund. Vi har ju grannar...


Rejäla påsar...

Renligaste sambon hittills!

För att det var fredag, och för att kylen var lite halvtom och för att Olle var mer pepp på att dammsuga så blev det hemmagjord snabbmat till middag. Mellan kapitlen i instruktionsboken satte Olle en deg, som blev helt perfekt, och efter ca en timme var det dags att pizzabaka som de proffs vi är. Lite udda toppings blev det kanske, speciellt p.g.a bristen på tomatsås, men otroligt gott ändå. Perfekt framför fotbollen också!


Vi hade matchen och ljudet av Henry i bakgrunden under pizzaskapandet.

Vi lyckades åtminstone skapa EN hyfsat rund pizza.

Ja, BBQ-mjukost, chorizo och sparris. Vaddå, vad har ni på era pizzor?

Vi experimenterade med olika sorters ost...




...och jag skulle säga att alla blev minst lika goda!


Vitlöksyoghurt och hummus fanns också till hands.


Vi fick nog med pizza till en lördagsfrukost också. Hurra!

Vi avslutar med en nyfiken och avundsjuk granne: Henry the Cat (ej dammsugare). Cirkelkomposition! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar