måndag 13 juni 2016

WEF 2016

I år ställde de in vår vanliga paradsöndag som avslutning på Glasgows månadslånga West End Festival, men det var ganska trevligt ändå. Otroligt soligt väder, god mat och små gatufester överallt i olika gränder.

På med flippiga sommarkläder för solen!

Ashton Lane Street Party.


Vinicombe Street Party.

Bästa street-maten på Ruthven Lane!


Retro-shopping anyone?

Sooooolig vietnamesisk uteservering, mitt i Glasgow.

Bothy körde på BBQ...



Vi körde dock på apelsin-kardemumma iste, nudelsallad & spicy chicken från HBS.


Botaniska var FULL.

Någon sorts hydd-parad pågick, och en hel del små barn gick och lekstuge-shoppade.

Olle ville ju plugga en del för tisdagens tenta så klart, så det blev inte en jättelång visit, men väl hemma hade vi en trevlig eftermiddag också. Jag släpade ut en pluggande Olle i solen, medan jag degade på en filt på gräsmattan under bordet och somnade till och med en stund (efter att jag lärt mig allt jag kunde om hedge accounting etc...). 

Stekig pluggning på baksidan.

När det är varmt måste man dricka mycket!

Nästan som att vara på en tropisk beach!


Jag pillade lite med naglarna medan Olle jobbade hårt. Och nu vet jag mer om accounting än någonsin förut...

Så fokuserad där uppe...

...till och med när jag försökte störa!

1 kommentar:

  1. Åå det ser såå mysigt ut! Måste komma oh hälsa på... 😍

    SvaraRadera