tisdag 28 juni 2016

Bebisprepp

Jag sitter här hemma ensam och väntar på besök, och är lite nervös över att ha en bebis här hemma... Vi vet ingeting om bebisar, men det ska bli spännande! Jag har spenderat masssssor av tid på att sticka fluffiga saker, men man kanske borde ha satt skumkanter på alla möbler istället? 

Nya bambu-nålar, redo för garn!


Eftersom jag är rädd för att sticka avancerade saker blev det första en filt.
Stor, men inte så avancerad som sagt...

Filten matchas med en kudde jag sydde av stuvar. Ingenting får gå till spillo i sylådan!

Baby-centralen!


I min strävan efter att lära mig mer avancerade saker stickade jag en lapp med fläta av alla garnstuvar jag hade kvar (och nya stickor). Numera Tims hakklapp... 



Nu är det ny stickning på gång, med ett mönster jag förhoppningsvis kan klara av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar